A ProHabitatge Som Llar és una entitat que busca garantir el dret a l’habitatge per a totes les persones fent especial èmfasi en activar i acompanyar processos d’empoderament i inclusió residencial per aquelles amb major vulnerabilitat social, i en especial a aquelles degudes a raons de gènere.
Busquem esdevenir un referent com a proveïdor de serveis residencials i d’acompanyament social, promocionant les capacitats i l’autonomia de les persones.
El Programa d’Inclusió Residencial ofereix a persones i famílies en situació de vulnerabilitat un allotjament temporal o de llarga durada i un acompanyament en els processos d’autonomia (amb o sense suport socioeducatiu) en funció de les necessitats i de la millora de competències que es fixi com a objectiu en cadascun dels projectes o serveis.
La persona que ocupa la posició de TÈCNIC/A SOCIOEDUCATIVA EN HABITATGES en el Programa d’Inclusió Residencial duu a terme accions d’acompanyament a les persones i famílies per fomentar la seva inclusió residencial i social en general a través de la detecció, diagnosi, disseny, programació, execució i avaluació dels itineraris personals i/o familiars des de la perspectiva de drets, la interseccionalitat i el model de competències en el marc del corresponent projecte o servei. Porta el seguiment documental de totes les intervencions, manté interlocució amb la resta de professionals referents de les persones i famílies i s’assegura del manteniment adequat dels habitatges on viuen aquestes persones.
Estem cercant una persona per cobrir la vacant a Terrassa.
FORMACIÓ:
Titulació universitària: grau en àmbit d’actuació social.
Experiència: Dos anys d’experiència en intervenció social.
FUNCIONS I TASQUES:
- Acompanyar les persones i famílies mitjançant la diagnosi, disseny i execució dels Plans de Treball socioeducatius personalitzats dins del marc del projectes o serveis:
- Realitzant entrevistes de selecció i d’acollida, amb la participació de l’agent derivador quan el projecte o servei paraigua així ho estipula, per conèixer el perfil, les necessitats i les expectatives de les persones, infants i famílies.
- Explicant i detallant les normes concretes i els compromisos inherents al projecte o servei.
- Realitzant la detecció, diagnosi i identificació de necessitats i competències de les persones i famílies per conèixer la seva realitat.
- Realitzant la detecció, diagnosi i identificació de necessitats i competències per dissenyar conjuntament amb les persones i famílies, plans personalitzats de treball que s’ajustin a les seves necessitats especifiques en base al seu projecte vital.
- Orientant de forma puntual a les persones i famílies que ho requereixin per a la realització de gestions habituals, normalment de caràcter administratiu.
- Fent seguiment personalitzat (ja sigui al propi habitatge o fora del mateix) per avaluar el procés de les persones i famílies, i ajustar els plans de treball segons el seu procés.
- Programant i realitzant sessions individuals o dissenyant dinàmiques grupals amb les persones i famílies per treballar aspectes com:
- L’adquisició d’autonomia personal i empoderament, fomentant la confiança en les pròpies capacitats i el desenvolupament de la independència sota el model de competències.
- L’adquisició i/o enfortiment de les habilitats parentals.
- L’adquisició d’habilitats per a la cura i manteniment de la llar.
- La gestió econòmica i pressupostària personal i familiar, treballant habilitats de gestió financera, l’estalvi i el maneig de deutes.
- L’adquisició d’habilitats pràctiques necessàries per a la vida quotidiana com la cuina, la neteja, la gestió el temps i l’organització.
- El foment de la salut i el benestar, mitjançant estils de vida saludables.
- Els drets, deures i responsabilitats com a ciutadanes i inquilines, incloent l’accés a serveis i recursos comunitaris.
- La participació en els espais i recursos comunitaris.
- Realitzant el seguiment de l’ús responsable i la cura de l’habitatge on viuen les persones i famílies amb perspectiva socioeducativa:
- Acompanyant a les persones i famílies en el moment d’entrada al pis, i durant la signatura de les obligacions contractuals de l’ús de l’habitatge.
- Visitant i registrant l’estat de l’habitatge i l’inventari segons la periodicitat establerta pel Programa d’Inclusió Residencial, amb una perspectiva socioeducativa per promoure l'autonomia i la responsabilitat.
- Supervisant i gestionant les obligacions inherents a l'habitatge, com l'aportació per l'ús de l'habitatge, el consum, el pagament dels subministraments (si en fan), la neteja i el manteniment, per identificar necessitats i anticipar-se a possibles situacions de carències o conflictes, fomentant la responsabilitat i l'aprenentatge.
- Fomentant la bona convivència veïnal.
El anuncio original lo puedes encontrar en Kit Empleo:
https://www.kitempleo.es/empleo/118453881/v051-tecnic-socioeducativa-habitatges-terrassa-terrassa/? utm_source=html